Tea time

te

Low-FODMAP teet:
vihreät ja valkoiset teet, piparminttutee ja minttutee. Mietona musta tee, yrttiteet, hendelmäteet ja chai.

Vältä näitä:
kamomilla, Oolong, hedelmäteet jossa high-FODMAP hedelmiä, fenkolitee, voikukkatee, vahva chai tee, vahva yrttitee.

Meidän lempiteet tällä hetkellä: TeeMaan vihreä Mökkitee, piparminttutee ja Pukkan lakritsitee. Jotkut ovat sanoneet että esim. mieto kamomillatee rauhoittaa vatsaa, vaikka se on high-FODMAP, joten kannattaa kokeilla mikä sopii juuri sinulle ja mikä ei. Rooibos teetä ei ole vielä testattu.


Low-FODMAP te:
grönt och vitt te, pepparmynts och mintte. Svagare svart te, svagare örtte, fruktte som innehåller låga FODMAP-frukter och chaite.

Undvik dessa:
kamomill, oolong, fruktte som innehåller frukter med hög FODMAP, fänkålste, maskroste, starkt chaite och starka örteer.

Våra favoriter just nu: TeeMaas gröna Mökkitee, pepparmyntste och Pukkas lakritste. Enligt vissa kan tex. kamomillte fungera som lugnande för magen, även om det är high-FODMAP, så det lönar att prova sig fram. Rooibos har ännu inte testats.

One comment

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s