Pizza

pizza

(4:lle)

Pizzapohja
600 g tomaattimurskaa

Laktoositon juustoraaste
Kesäkurpitsaa
Tuoretta ananasta
Laktoositon feta-juusto
Timjamia
Mustapippuria

Muita täyte-ideoita: oliivit, vegaanijuusto (tarkista sisältö), munakoiso, kirsikkatomaatit, tonnikala, mozzarella, paprika, basilika, korianteri, pesto, pinaatti, peruna, pähkinöitä, banaani, kevätsipuli (vihreä osa).

Tee pizzapohja tämän reseptin mukaan, tai osta valmiit luontaisesti gluteenittomat pohjat. Leikkaa kesäkurpitsasta siivuja ja itketä ne ripoittelemalla päälle runsaasti suolaa. Kun ylimääräinen neste tulee kurpitsasta ulos, paina sitä pois keittiöpyyhkeellä tai paperilla. Peitä pizzapohja tomaattimurskalla. Lisää kesäkurpitsa, fetajuustopaloja ja paloiteltu tuore ananas (tai muita lempi-aineksia). Ripottele päälle mausteet ja juustoraaste.

Paista 225 asteisessa uunissa noin 12 min tai kunnes juusto on saanut väriä. Tarjoa esim. rukolalla tai salaattisekoituksella.

VINKKI: pizza on täydellinen vaihtoehto kun haluat eroon jääkaapin vanhetuvista jämistä. Leikkaa päälle yksinäinen ruttuinen peruna tai kuivahtaneen korianteri-ruukun viimeisiä lehtiä. Kokeile rohkeasti eri yhdistelmiä!


(4 personer)

Pizzabotten
600 g krossade tomater

Laktosfri riven pizzaost
Zucchini
Färsk ananas
Laktosfri fetaost
Timjan
Svartpeppar

Andra fyllnings-idéer: oliver, veganost (kolla ingredienslistan), äggplanta, körsbärstomater, tonfisk, mozzarella, paprika, pesto, basilika, koriander, spenat, potatis, nötter, banan, vårlök (gröna delen).

Gör pizzabotten utifrån detta recept eller köp färdiga naturligt glutenfria pizzabotten. Skär zucchinin i skivor och strö över lite salt. När saltet har låtit zucchinin svettas en stund så tryck skivorna torra med en kökshandduk eller hushållspapper. Täck pizzabottnet med de krossade tomaterna. Lägg till zucchinibitarna, fetaost och skuren färsk ananas. Strö över osten.

Sätt ugnen på 225 grader. Grädda i mitten av ugnen i 12 min, eller tills osten har fått en gyllene färg. Servera exempelvis med rucola eller en salladsblanding.

TIPS: p
izza är perfekt när man vill tömma kylskåpet på rester. Skiva på en överbliven potatis eller de sista bladen av den uttorkade korianderkrukan. Var inte rädd för att kombinera överraskande ingredienser!

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s