Kahvitauko / Kaffepaus

kaffe

 

Kahvi saattaa aiheuttaa vatsaongelmia henkilöillä joilla on IBS. Kahvin rakastajalle tästä jalosta juomasta luopuminen voi olla vaikeaa, haaste jota emme itse edes halua kohdata. Jos haluat jatkaa kahvin juontia saamatta oireita, tässä muutama vinkki joita voit kokeilla:

  • Vähennä kahvin kulutustasi ja juo korkeintaan 1-2 kupillista päivässä
  • Juo tummapaahtoista kahvia, se on vatsaystävällisempää kuin vaalea- ja keskipaahtoiset kahvit
  • Juo espressoa
  • Kokeile kofeiinitonta kahvia
  • Jos käytät kahvissasi makeutusta, käytä tavallista sokeria keinomakeutusaineiden sijaan
  • Jos juot kahvisi maidolla, valitse laktoositon maito tai kokeile kaura- tai mantelimaitoa

Jos joku edellämainituista vinkeistä on auttanut, kerro kommenteissa!


Kaffe kan framkalla magproblem hos personer med IBS. För kaffeälskare kan det vara en svår sak att ge upp denna ädla dryck, en utmaning som vi personligen inte ens vill testa på. Om du vill fortsätta dricka kaffe, men vill bli av med symptomen, så finns det några tricks som du kan testa:

  • Dra ner kaffekonsumtionen och drick högst 1-2 koppar om dagen.
  • Drick mörkrostat kaffe, det är vänligare mot magen än ljus- & mellanrostat kaffe.
  • Drick espresso.
  • Testa att dricka koffeinfritt kaffe.
  • Om du dricker ditt kaffe med sötning, använd vanligt socker istället för artificiella sötningsmedel.
  • Om du dricker ditt kaffe med mjölk, välj laktosfri mjölk eller testa att dricka med havre- eller mandelmjölk.

Lämna gärna en kommentar ifall något av ovanstående tricks har hjälpt!

 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s